lørdag 3. september 2011

Bakedag

Tidlig vakt på jobben.
Fikk herlig besøk av Martine og Zahra på arbeid idag. Super søtt at mine venner vil besøke meg, vertfall når jeg ikke vet om det en gang. Så etter jobb gikk jeg litt rundt med dem, før jeg forsvant på egne eventyr.

Kule meg måtte jo prøve ut noen oppskrifter fra den nye kokeboken min. Men jeg skal si deg en ting, det er ikke bare lett å finne ingrediensene i butikken, lover. Prøvde meg på polentalapper. Det eneste problemet var at jeg ikke viste hva polenta egentlig var, men tok det litt chill og tenkte jeg ville finne ut av det. Var i fem forskjellige matbutikker for å finne ut av dette og kjøpe det jeg trengte. Alle kom med forslag til hva polenta var. Hun ene trodde det var mel og en annen noe kake greier, men jeg koblet og og fant ut at de ikke stemte. En søt frøken på siste stopp stresset seg halvt i hjel for å finne ut om de hadde det. Hun kom tilbake med to ting som hette polenta og jeg tippet, og gikk for den ene. Tror det stemte fordi det var nemlig jevlig godt.

Dette er polentalapper. 

Disse lappene er ekstremt gode, og er i bunn og grunn masse mais. De smakte ekstra godt med polenta i da. Planla faktisk en stund å lage uten, siden jeg verken viste hva det var eller fant det noen plasser. Men Seieren ble min. 1-0.


Her er jeg i full gang!


Resultat



Det gøyeste med å bake slike ting er at jeg ikke aner hva det er. Det er så gøy å være uviss, uansett hva. Jeg elsker spenning! Haha, alle typer spenning.

Lagte også aspargessuppe. Alle sier det er super lett, men fortvil ikke. Oppskriften jeg har er ekstremt omfattende og tidskrevende. Så gøy! Fikk til og med brukt miks masteren, alltid like kjekt.


Her er jeg klar for å begynne en lang men kul ferd på kjøkkenet.


Godt i gang. Hønskekraft i den ene og noe annet tull i den andre.


Begynner å se godt ut.


Ånei, skikkelig problemstilling. 


Resultat. Nam, savner det.


Vertfall. Kjenner at det er viktig å være aleine av og til. Lege min psykiske helse litt, og konsentrere meg om uvante saker. Er jo supert. Avslutter dagen med et smil om munnen. Fikk jo hengt litt med familien også.

Hadde en fin spa dag etter dette med fotbehandling, ansikts og hår maske/kur ++
Deilig.

God natt alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar