fredag 26. august 2011

Når vaskehjelpen ber deg på date, det er da du vet du har bestått

Etter en lang dag på jobb som ble lengre enn ventet, sitter jeg nå her å skriver dette vakre innlegget. Jobb idag var slitsomt. Det var mye kjør og lite pause, men gjett om jeg har hatt det bra! Vært sprudlende glad. Elsker slike dager når jeg ikke ser problemer i noen ting og alt er bra.

Jeg må jo skryte på meg at jeg har litt konditor i meg. Lagte en super glasur til sjokoladekaken vi selger. Dette gjorde selvsagt at jeg kom en halvtime bak skjema og fikk gått en halvtime seinere enn vanlig. Igjen som ga meg en uforglemmelig morsom hendelse.

Full gang med oppgjøret!


Vi har en super grei vaskehjelp som vasker restauranten på faste dager. Jeg er selvsagt alltid like hyggelig og grei. I dag reagerte han på at jeg ikke hadde vært der på en stund og lurte på om jeg hadde vært på ferie. Han kom deretter til den morsomme parten; Han spurte meg på date. Vaskehjelpen er Afrikansk, veldig hyggelig, snakker engelsk og er mellom 20-35 år. Samtalen gikk noe slik som dette bare litt lengre:

Han: Do you want to go on a cafe with me some day?
Meg: ( i sjokk) Ehhh, yeah ofc.
Han: OH. when?
Meg: I dont know actually
Han: Can I get your number, please?
Meg: Yes, ofc.
Han: Write it here..
...
You need mine too, i´ll call u
...
When do you want to go to the cafe?
Meg: Ehhh. I don´t have time to talk right now my mum is waiting for me.
Han: Okey, i´ll see u then, bye.
Meg: Bye.

Gikk nå ned med pengene til nattsafen før jeg måtte opp igjen. Hadde da kommet på en glimrende, men egentlig flau måte å skuffe han på. Ville ikke være slem eller noe derfor dette var utmerket.

Meg: I´m sorry. My parents did not let me, because of the age difference.

Han tok det fint, og det var slutten på denne flotte hendelsen.


Har du hatt en fin dag ?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar